Mailing versturen? Relatiegeschenk erbij!

Je kent het wel; elke week ploft er minimaal 1x een hele berg folders, flyers en andere post op jouw deurmat. Voor de een leuke uitdaging, voor de ander een ergernis. Hoewel we met zijn allen steeds digitaler worden, sturen bedrijven toch nog steeds graag de papieren reclame. En hoe pak je het als bedrijf nu aan om tussen al die anderen toch op te vallen? Eigenlijk is dat heel simpel… Stuur je folder niet mee met de rest (in de bekende reclame-pakketten) maar maak er een direct mail van. En dan niet zomaar een, maar een in een envelop waar iets tastbaars bij zit. Dit valt op! Daarnaast is de mens van nature nieuwsgierig aangelegd en als ze voelen dat er iets IN die envelop zit, dan maken ze hem zeker open.

Een succesvolle direct mail

Om succes te hebben met jouw mailing, is het natuurlijk een absolute must dat de envelop geopend wordt. Nou, die was simpel: stop iets extra’s in de envelop dat meteen voelbaar is. Maar en dan? 

Jouw geschenk dat in de envelop zit, moet iets zijn waar mensen iets mee kunnen. Zoals een pen, een doosje mintjes, een zakje bloemen of groente, een opblaasbare strandbal, een kladblokje, usb-stick, een wingclip of noem maar op. Voor elk budget is er wel iets te bedenken en maak het vooral niet te duur. 

Zorg er wel voor dat je van tevoren eerst goed nadenkt over wat je wilt bereiken met jouw mailing en wat de doelgroep is. Afhankelijk van jouw budget (denk ook aan de verzendkosten) kun je gaan bedenken wat je mee wilt sturen. Als je je mailing heel persoonlijk wilt maken kun je het geschenk voorzien van de naam van de klant. Maar voorzien van jouw eigen bedrijfslogo kan natuurlijk ook.

Vergeet niet om jouw mailing op te volgen. En zet bijvoorbeeld ook op social media dat je een mailing hebt verstuurd met de vraag wat jouw klanten er van vinden. Hierdoor krijg je waarschijnlijk nog meer interactie op jouw mailing. En dat is waar het om draait toch?

Wil je graag even samen sparren over een goed geschenk, neem dan contact met ons op via mail sales@araun.nl of bel (010) 212 6887. We denken graag met je mee.