Give-aways voor acties

Wat is nu het perfecte geschenk tijdens een actie? Waar kun je allemaal aan denken om via een actie aan klanten of juist je werknemers te geven. Allereerst is het natuurlijk van belang om te kijken naar je actie. Wat voor soort actie heb je? Heb je deze actie lang of (heel) kort, is het tijdens een evenement (zoals bijvoorbeeld nu het EK voetbal 2021) of juist naar aanleiding van een evenement waaraan je zelf binnenkort deelneemt. Houd bijvoorbeeld ook rekening met de leeftijd, levensstijl en werkfunctie van je doelgroep. Je moet altijd eerst goed in kaart brengen wat je gaat doen, wanneer en niet te vergeten waarom.

Relatiegeschenken EK voetbal

Tijdens een voetbal-evenement is het leuk om een actie te bedenken die gerelateerd is aan dat evenement. Raad de uitslag van een bepaalde wedstrijd en win. Maak de meest originele foto terwijl jij aan het supporteren bent. Of bijvoorbeeld dat men moet raden hoeveel doelpunten er tijdens een bepaalde wedstrijd gescoord worden. Zorg voor een origineel idee en baseer daar je te winnen geschenk op. 

Leuke te winnen geschenken voor zo’n gelegenheid zijn bedrukte t-shirts, caps, slippers, (strand-)ballen, tickets voor een (finale-) wedstrijd. Of geef iets weg dat jouw bedrijf maakt / levert. Verkoop jij een produkt, dan kun je dat gratis (of gereduceerd) weggeven. Lever jij een bepaalde dienst, dan kun je daarmee stunten.

Weggevers beurs of evenement

Sta jij straks op een beurs of ander evenement? Ga dan eens na wat voor de bezoeker of potentiële nieuwe klant interessant en handig is om te krijgen tijdens die dag. Vaak wordt hier gekozen voor pennen, lanyards of andere handzame weggevers. Je zit er als bezoeker natuurlijk niet op te wachten om de hele dag met iets zwaars of onhandigs te zeulen. Maar wat dacht je van iets opblaasbaars, zoals een strandbal, een strandkussen of een unieke zwemband? Uiteraard is dat alleen leuk als je dit in het voorjaar en de zomer kunt geven. Voor in de herfst en de winter kun je aan andere artikelen denken als een handige ijskrabber, een parkeerschijf die je ook als ijskrabber kunt gebruiken, een usb-stick (waar natuurlijk ook een promotiefilmpje van jouw bedrijf al op staat) of een anti-stress balletje. Net even anders en nog steeds handig om mee te nemen.

Geschenk voor een jaargetijde of Feestdag

Hierboven hebben we het al even kort benoemd; houd ook rekening met het jaargetijde, met de seizoenen als je iets weggeeft. Dit kan een geschenk maken of breken.

Iedereen kent in de winter de Feestdagen wel. Sinterklaas en Kerst. Voor perfecte Sinterklaas geschenken kun je dit artikel lezen. Met Kerst denken veel mensen automatisch aan een Kerstpakket. Deze worden in de regel door werkgevers aan werknemers gegeven, maar je kunt ook je klanten hiermee verrassen. Kerstpakketten zijn er in alle soorten, maten en budgetten, dus daarmee kun je altijd uit de voeten. Tegen het einde van dit jaar zullen we nog een artikel maken over mooie Kerstgeschenken. 

Wil je even sparren over het perfecte geschenk voor een specifieke Feestdag, neem dan even contact met ons op.

Voor relatiegeschenken in de lente verwijzen we je graag naar dit artikel. Voor alle jaargetijden geldt dat je even na moet denken over wat er dan handig of toepasselijk is in verband met het weer. In de herfst zijn bijvoorbeeld de paraplu’s in trek, de fleecedekens of ook de thermoskannen en -bekers. In de zomer denk je al snel aan slippers, een strandbal of -laken, een handige powerbank zodat je niet met een lege mobiel komt te zitten, een vrolijke cap, zonnebril of zelfs een reistas / trolley. 

Waardeloze weggevers

Die zijn er niet! Zelfs als je zoiets kleins als een winkelwagenmuntje geeft, waardeloos is het niet. Alles wat je gratis weggeeft zorgt voor een verbinding met een mogelijke klant. Jouw logo op een weggever geeft extra exposure, reclame voor jouw bedrijf. Of het nu op een duur of goedkoop geschenk staat. Je geeft klanten het gevoel dat je om ze geeft, wat een heel belangrijk punt is. Laat mensen zien dat jij je onderscheidt van de anderen in jouw branche. Laat zien waar jij een expert in bent, door op te vallen met je give-away, de aandacht te pakken en ze vervolgens te vertellen waar jouw kracht ligt en waarna je vervolgens jouw produkt of dienst verkoopt. Want hé, jij bent de expert!

Wil jij graag weten wat er voor jou allemaal mogelijk is? Heb je vragen over bovenstaande produkten? Neem dan contact met ons op via mail sales@araun.nl of bel (010) 212 6887. We staan voor je klaar.